ELKÉSZÜLT AZ ADYVÁROSI KÖRFORGALOM!

2013. október 09. 17:31

A mai nap Borkai Zsolt jelenlétében, Radnóti Ákos önkormányzati képviselővel együtt átadták a Kodály Z.u.- Földes G.u. körforgalmat. Az átadáson Szabó Erik képviselővel és Kara Ákos országgyűlési képviselővel, továbbá Prédl Antallal, az Útkezelő vezetőjével együtt végték át a nemzeti szalagot.

Radnóti Ákos elmondta, a 4 éves ciklus alatt a körzetében a legnagyobb közlekedési beruházás valósult meg, s külön megköszönte ehhez Borkai Zsolt támogatását.  A képviselő hozzátette, hogy az utca képe jelentősen megváltozott nem csak a közlekedés minőségnek javulása szempontjából, hanem a parkosítás, növényesítést illetően is, hiszen nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy minél több zöldterület kerüljön a járdák mellé és magába a körforgalomba is és a látvány önmagáért beszél! Emellett nemrég a szomszédos Kuopio Park első fele is megújult, hiszen 15 év után működik a szökőkút, új padokat tettek ki és fákat is ültettek, az utca elején pedig tavaly végeztek nagyszabású parkosítást és díszburkolat építést az Ifjúság körút felé, így a Kodály Zoltán utcakép jelentősen megváltozott és sokkal szebb és zöldebb lett. Elmondta azt is, hogy nem csak az autósok miatt, hanem a két szomszédos iskola biztonságosabb gyalogos-és kerékpáros megközelítése is szempont volt emellett, megelőzendő az esetleges baleseteket.

Borkai Zsolt polgármester elmondta, a Kodály utca – Földes Gábor út négyágú útkereszteződése hagyományos, KRESZ táblákkal szabályozott csomópont volt, de a járműforgalom folyamatos növekedése, és a jelentős gyalogos forgalom nehézkessé tette az áthaladást, és sajnos évente több kisebb baleset is történt a kereszteződésben. Az önkormányzat a probléma megoldása érdekében döntött a körforgalmú átépítés mellett úgy, hogy egyben a kerékpáros kapcsolatot is biztosították a Szigethy Attila út irányába. A beruházással a közeli iskolákba igyekvő gyerekek közlekedése is sokkal biztonságosabbá vált.

A 80 millió Ft-ból megvalósult új körforgalom a 44. a városban, a rugalmas és biztonságos átkelés lebonyolításán kívül az adyvárosi városrész központi szegmensének új térképzést biztosít az új körforgalom. A Kodály Z. u. – Földes G. u. négyágú útkereszteződése hagyományos, KRESZ táblákkal szabályozott csomópont volt. A járműforgalom folyamatos növekedése, a buszmegállók és intézmények révén jelentős gyalogos forgalom miatt a rugalmas áthaladás már nem volt biztosítható, gyakoriak voltak mellékirányokból a sorállások, jelentős koncentrációt igényelt a biztonságos áthaladás.

A csomóponti jellemzők miatt vált szükségessé a körforgalmú átépítés úgy, hogy a kerékpáros kapcsolatot is biztosítva lett a Szigethy Attila út irányába. A tervezési munka ez év májusában ért véget és az engedélyezési eljárásban szereplő hatóságok, szakhatóságok konstruktív szemléletének köszönhetően július végére sikerült megszerezni a körforgalom építési engedélyét. A kivitelezést megelőzően a Pannon-Víz Zrt-vel kicserélték az ivóvíz vezetékeket a csomópont alatti területen, ezt követően július végén elkezdődött az érdemi, útépítési munka.

Az ütemezés során az volt a cél, hogy iskolakezdésre működhessen a körforgalmi rend, azaz a munka nagy része befejeződhessen. A heti hatnapos munkavégzéssel sikerült elérni, üzemelt állapodban kezdte a tanévet a 30 méter külső átmérőjű körforgalom. Szeptemberben és október elején a járda és kerékpárút aszfaltozások, a forgalomtechnikai munkák és növénytelepítések munkák folytak. Az új körfogalom közel 600 tonna aszfaltot igényelt, a körsziget közepéről világító fénytornyon kívül még 13 új közvilágítási oszlop segíti a minőségibb közvilágítás fémhalogén fényforrásokkal.

Megnézem videón>>>

A mai nap Borkai Zsolt jelenlétében, Radnóti Ákos önkormányzati képviselővel együtt átadták a Kodály Z.u.- Földes G.u. körforgalmat.
Radnóti Ákos elmondta, a 4 éves ciklus alatt a körzetében a legnagyobb közlekedési beruházás valósult meg, s külön megköszönte ehhez Borkai Zsolt támogatását.  A képviselő hozzátette, hogy az utca képe jelentősen megváltozott nem csak a közlekedés minőségnek javulása szempontjából, hanem a parkosítás, növényesítést illetően is, hiszen nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy minél több zöldterület kerüljön a járdák mellé és magába a körforgalomba is és a látvány önmagáért beszél! Emellett nemrég a szomszédos Kuopio Park első fele is megújult, hiszen 15 év után működik a szökőkút, új padokat tettek ki és fákat is ültettek, az utca elején pedig tavaly végeztek nagyszabású parkosítást és díszburkolat építést az Ifjúság körút felé, így a Kodály Zoltán utcakép jelentősen megváltozott és sokkal szebb és zöldebb lett. Elmondta azt is, hogy nem csak az autósok miatt, hanem a két szomszédos iskola biztonságosabb gyalogos-és kerékpáros megközelítése is szempont volt emellett, megelőzendő az esetleges baleseteket.
Borkai Zsolt polgármester elmondta, a Kodály utca – Földes Gábor út négyágú útkereszteződése hagyományos, KRESZ táblákkal szabályozott csomópont volt, de a járműforgalom folyamatos növekedése, és a jelentős gyalogos forgalom nehézkessé tette az áthaladást, és sajnos évente több kisebb baleset is történt a kereszteződésben. Az önkormányzat a probléma megoldása érdekében döntött a körforgalmú átépítés mellett úgy, hogy egyben a kerékpáros kapcsolatot is biztosították a Szigethy Attila út irányába. A beruházással a közeli iskolákba igyekvő gyerekek közlekedése is sokkal biztonságosabbá vált.
A 80 millió Ft-ból megvalósult új körforgalom a 44. a városban, a rugalmas és biztonságos átkelés lebonyolításán kívül az adyvárosi városrész központi szegmensének új térképzést biztosít az új körforgalom. A Kodály Z. u. – Földes G. u. négyágú útkereszteződése hagyományos, KRESZ táblákkal szabályozott csomópont volt. A járműforgalom folyamatos növekedése, a buszmegállók és intézmények révén jelentős gyalogos forgalom miatt a rugalmas áthaladás már nem volt biztosítható, gyakoriak voltak mellékirányokból a sorállások, jelentős koncentrációt igényelt a biztonságos áthaladás.
A csomóponti jellemzők miatt vált szükségessé a körforgalmú átépítés úgy, hogy a kerékpáros kapcsolatot is biztosítva lett a Szigethy Attila út irányába. A tervezési munka ez év májusában ért véget és az engedélyezési eljárásban szereplő hatóságok, szakhatóságok konstruktív szemléletének köszönhetően július végére sikerült megszerezni a körforgalom építési engedélyét. A kivitelezést megelőzően a Pannon-Víz Zrt-vel kicserélték az ivóvíz vezetékeket a csomópont alatti területen, ezt követően július végén elkezdődött az érdemi, útépítési munka.
Az ütemezés során az volt a cél, hogy iskolakezdésre működhessen a körforgalmi rend, azaz a munka nagy része befejeződhessen. A heti hatnapos munkavégzéssel sikerült elérni, üzemelt állapodban kezdte a tanévet a 30 méter külső átmérőjű körforgalom. Szeptemberben és október elején a járda és kerékpárút aszfaltozások, a forgalomtechnikai munkák és növénytelepítések munkák folytak. Az új körfogalom közel 600 tonna aszfaltot igényelt, a körsziget közepéről világító fénytornyon kívül még 13 új közvilágítási oszlop segíti a minőségibb közvilágítás fémhalogén fényforrásokkal.

 

Körforgalom átadása 2013.10.09.

Megosztás